בלוג

איזה שפות תכנות אפשר ללמוד עם מורה פרטי?

צעירים רבים מעוניינים ללמוד שפות תכנות על מנת להשתלב בעולם התוכנה וההייטק, אך לא כולם יכולים או רוצים לעשות זאת באמצעות בתי ספר ומכללות, וכן גם מי שעושה זאת דרך קורסים במוסדות אלו, בוחר לעיתים קרובות להיעזר במורה פרטי מחוץ לשעות הלימודים מסיבות שונות.

במאמר זה נציג מספר שפות תכנות שניתן ללמוד בעזרת מורה פרטי וכן נסביר כיצד בוחרים את המורה בצורה נכונה. אך לפני כן נסביר, מדוע תלמידים בוחרים להיעזר במורה פרטי, עם זה במסלול ייחודי ועם זה כהשלמה או כתוספת לקורסים שהם לוקחים בתחום.

תלמידים אשר בוחרים להיעזר במורה פרטי עושים זאת משני טעמים, או שהם לא מוכנים או יכולים ללמוד במסגרת קורסים של בתי ספר ומכללות, או שהם לומדים בקורס אך זקוקים לעזרה מחוץ לשעות הלימוד בשביל להבין את החומר על מנת שלא להיות בפיגור אחרי שאר הכיתה.

למה ללמוד אצל מורה פרטי לתכנות?

הרבה פעמים תלמידים מעדיפים להיעזר במורה פרטי לתכנות ולא ללמוד בקורס, מאחר וכך הם יכולים לקלוט את החומר בצורה הרבה יותר טובה ומדויקת. במקום ללמוד עם עוד תלמידים, הם לומדים בשיטה של אחד על אחד. זו גם הסיבה שהרבה מהם בוחרים להיעזר במורה פרטי לצד הקורס, מאחר ובצורה כזו הם יכולים לקלוט את החומר הרבה יותר טוב. אז הם מגיעים לכיתה ומבינים טוב יותר מה מבקשים מהם.

למעשה כמעט כל שפת תכנות ניתן ללמוד עם מורה פרטי, זה בהנחה ומוצאים את המורה המתאים כמובן. אפשר להיעזר במורה לצורך לימוד שפת C  וכן שפת Cּּּ++, ג'אווה, שפת PHH. ושפות אחרות. מאחר ובמרבית השפות שלומדים עבור תכנות כל מה שצריך זה מחשב עם תוכנות ללימוד השפה. כמו כן אפשר להשתמש בספרי לימוד שונים שעוזרים בנושא וכן לוח בעזרתו אפשר לכתוב את נוסחאות שונות.

אומנם ישנם תלמידים שמנסים ואף מסוגלים ללמוד שפות תכנות לבד, אך על מנת להבין את החומר בצורה טובה ולדייק בנוסחאות השונות, מומלץ להשתמש בניסיון ובידע של מורה פרטי, מה עוד שבמסגרת השיעורים, מבצעים תרגילים שונים, פותרים שיעורי בית ואף עורכים מבחנים שונים בשביל להבין טוב יותר את החומר.

כיצד בוחרים מורה פרטי לתכנות?

הפרמטרים לבחירת מורה פרטי בתחום זה אינם שונים מאשר בתחומים אחרים, וביניהם אפשר למצוא:

ניסיון – אנחנו נרצה שהמורה שלנו יהיה מנוסה, הן מבחינה תיאורטית (קרי הוראה) והן מבחינה מעשית (קרי מתכנת בפועל). מומלץ שלא להסתמך על מורים שזה עתה סיימו לימודי תוכנה אלא מורים שמתעסקים בתחום שנים רבות.

כימיה – מורה פרטי זה מישהו שיושב איתכם שעות רבות על החומרים השונים. לכן חשוב שתהיה ביניכם כימיה, תרגישו שאתם יכולים להבין אותו ולהתחבר לאופן בו הוא מלמד ומעביר את החומר.

זמינות – גם אם אתם לומדים רק עם מורה פרטי ובוודאי אם אתם לומדים גם בקורס תכנות במקביל, חשוב שהמורה יהיה זמין ונגיש לכם בכל עת. אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם מתעכבים בלימוד החומר, מה שעלול להוביל לפערים גדולים ביניכם לבין שאר הכיתה, דבר שיפגע בכם מאוד.

תוכנית לימוד – במהלך השיעורים אתם צריכים לראות שיש תוכנית לימוד, כלומר שלא מדובר בלימוד ללא תכלית, אלא צריך להיות סדר מסוים, רק כך אפשר להתקדם צעד צעד.

תרגול – אל תסתפקו שהמורה ילמד אתכם היטב את החומר אלא תבקשו שהוא יחזור איתכם ויעשה תרגולים, כך החומר ייקלט היטב ותוכלו להבין אותו טוב יותר.

הרשמה מהירה

הצטרפו לאתר כמורים פרטיים והתחילו לקבל פניות מתלמידים עוד היום!


כתובת מייל זו כבר בשימוש. התחברו או בחרו כתובת מייל אחרת

יש לאשר את תנאי השימוש על מנת להירשם