בלוג

איך להיערך לשנת הלימודים החדשה

בין אם אתם סטודנטים טריים שזו שנת הלימודים הראשונה שלכם, ובין אם אתם סטודנטים ותיקים המסיימים את השנה השלישית או הרביעית באוניברסיטה, אתם מכירים את תחושת ההתרגשות האוחזת בכם בתחילתה של שנה אקדמית חדשה. לאחר חופשה קצרצרה על חוף הים או אולי גיחה לחו"ל, אתם מרגישים רעננים יותר ולהוטים ללמוד. רגע לפני שאתם נכנסים להרצאה הראשונה שלכם, כדאי להיזכר בכמה טיפים שיעזרו לכם בלימודים. 4 טיפים לסטודנטים מובילים לא קל להיות סטודנט באוניברסיטה. הלימודים אינם קלים ואתם נאלצים לא פעם למלצר או לעבוד בתחנת דלק כדי לממן את התואר. הטיפים הבאים יכולים לעזור לכם לעבור את תקופת הלימודים הקרובה בשלום:

  • לנהל נכון את הזמן – אתם כסטודנטים נדרשים להשקיע רבות בקריאות מאמרים ובהגשת תרגילים. כדי להספיק את הכול, חשוב לנהל נכונה את הזמן. התחילו עם המשימות המורכבות והדחופות יותר ועברו למשימות דחופות פחות.
  • לא להילחץ – השבוע הראשון באוניברסיטה יכול להיות מותח: מרצים חדשים, חומר לימוד קשה וסטודנטים בלתי מוכרים. זכרו לקחת את הכול בקלות וליהנות מתקופה יפה וחד פעמית. חשבו על כך, רגע לפני שאתם מתחילים לעבוד במשך 9 שעות ביום, באפשרותכם לשבת בחוץ ולהתכונן למבחן על הדשא של האוניברסיטה או לצאת להפסקת קפה עם סטודנטים אחרים.
  • מצאו זמן לתחביבים – יש לכם מבחן בשבוע הבא ועדיין לא התחלתם לעבוד על התרגיל בסטטיסטיקה, אך אין זה אומר שאתם צריכים לוותר על הפעולות האהובות עליכם. תשיגו תוצאות לימודיות טובות הרבה יותר אם תעשו הפסקות בין הלימודים ותעברו לבצע פעולות אחרות כמו קריאת ספרים, ציור או מפגש עם חברים.
  • בצעו פעילות גופנית – אתם כסטודנטים נוהגים לשבת הרבה בהרצאות ולאחר מכן גם בבית. ישיבה ממושכת עלולה להזיק לבריאות ולפגוע בריכוז. משום כך, חשוב לבצע פעילות גופנית 3 פעמים בשבוע לפחות, גם (ואולי בעיקר) בתקופת המבחנים. ריצה, רכיבה על אופניים או הליכה הן פעולות ספורטיביות המזרימות חמצן למוח ותורמות לריכוז וליכולת הלימודית.
יש לכם לקויות למידה? אל תזניחו זאת נושא חשוב שיש להתייחס אליו הוא לקויות למידה. אם אתם מתקשים להתרכז או לשבת במקום אחד במשך רוב שעות היום, כדאי לפנות ולבצע אבחון. האוניברסיטה מודעת לקשיים של ליקויי הלמידה והיא כאן כדי לעזור לכם לקבל הקלות כמו תוספת זמן בבחינות.