בלוג

לימודי שיווק באינטרנט – כל הסיבות ללמוד עם מורה פרטי

אחד התחומים שהתפתחו הכי מהר בענף הייטק בשנים האחרונות, זה ללא ספק עולם השיווק באינטרט. כיום כמעט ולא ניתן לדבר על שיווק או פרסום, מבלי לקחת בחשבון את הערוץ החשוב הזה. יותר ויותר עסקים מבינים שללא נוכחות אונליין, יהיה לי קשה עד בלתי אפשרי להיחשף לעוד קהל רלוונטי, להגדיל הכנסות ולהצמיח את העסק. קל וחומר כאשר מדובר בלקוחות המשרתים לקוחות מכל הארץ או לפחות באזורים ספציפיים.

בבד בבד עם התפתחות הענף, קמו לא מעט מכללות ובתי ספק למקצועות השיווק באינטרנט, המלמדים קורסים של קידום אתרים, פרסום בגוגל, ניהול רשתות חברתיות, בניית אתרים, HTML, עיצוב גרפי ועוד מקצועות שקשורים לעולם הזה.

היתרונות בלימודים במכללות ברורים:

  • יש מסגרת ולו"ז מסודרים וידועים מראש
  • מרצים מקצועיים
  • למידה בקבוצה (עשוי להיות גם חיסרון - פירוט בהמשך)
  • יש מכללות המבטיחות השמה תעסוקתית לאחר הקורס

יחד עם זאת, יש אבל - וזה אבל גדול: מדובר באחד התחומים הכי דינמיים שיש. שיווק באינטרנט זה תחום שמשתנה ללא הרף. ענקיות האינטרנט כמו פייסבוק וגוגל דואגים כל הזמן לחדש ולהוסיף כלים למפרסמים לצורך שכלול הפלטפורמות שלהן, מה שמאפשר פרסום ממוקד יותר, חכם יותר, וביצוע ניתוח וסטטיסטיקות מדויקות הרבה יותר.

לכן, למידת הענף הזה במסגרת קורס, ולא משנה באיזה מוסד לימודים, תמיד תהיה מוגבלת ברמה מסוימת. ניתן לומר שקורסים בשיווק באינטרנט מתאימים למי שרוצה להיכנס לעולם ולקבל את הבסיס, אבל אין תחליף לנסיון מקצועי ו"שפשוף" בשטח. כאשר לוקחים בחשבון את עלות הקורסים, שיכולים לנוע מכמה אלפי שקלים בודדים ועד לסכומים של 5 ספרות - רבים שוקלים חלופות.

מהי החלופה ללימודי שיווק באינטרנט במסגרת קורסים?

שיעורים פרטיים, כמובן!

למעשה, מדובר בתחומים קלאסיים ללימוד במסגרת של שיעורים פרטיים - בין אם בפורמט של אחד על אחד או בקבוצה קטנה. קידום אתרים אורגני למשל, זה ענף שמשתנה כל כך מהר ברמה שכל שנה מספידים אותו מחדש. האמת היא, שקידום אורגני כאן כדי להישאר, אבל יהיה זה נכון לומר שקידום אתרים של שנת 2015 אינו זהה לקידום אתרים של 2014, ובטח שלא של 2010. הבסיס יישאר זהה, אבל תמיד יהיו ניונאנסים קטנים (וחלקם יותר משמעותיים) המשתנים כל הזמן ומי שלא עומד בקצב השינויים - יתקשה מאד לשגשג בענף הזה.

למה ללמוד שיווק באינטרנט באמצעות מורים פרטיים?

קיימים כמה וכמה יתרונות של מורים פרטיים בהקשר הזה:

  • עלות-תועלת. מחיר למידה אצל מורה פרטי יכולה להסתכם בכמה מאות שקלים או פחות מכך, תלוי בנסיון המורה ורמת המקצועיות שלו. מי שרוצה להיכנס לתחום ויודע שאת רוב הלמידה הוא ירכוש בכל מקרה תוך כדי תנועה - הרי שמדובר בחיסכון כספי מאד משמעותי לעומת קורסים.
  • למידה פרסונלית. למידה בקבוצה של אנשים, כפי שצוין לעיל, יכולה להיות יתרון אבל עבור אנשים רבים גם חיסרון. אנשים בעלי הפרעות קשב וריכוז או כאלו שזקוקים למסגרת פרטית יתקשו מאד ללמוד במסגרת כיתה ולכן ברור כי למידה של אחד על אחד תתאים הרבה יותר עבורם.
  • ניתן להתעדכן ולבצע "השלמות". מורה פרטי מקצועי, בין אם זה לבניית אתרים, פרסום ממומן בגוגל או כל מקצוע הקשור לתחום, חייב להישאר עם אבצע על הדופק ולהכיר את כל השינויים והחידושים בתחום עיסוקו. לכן, תמיד יהיה ניתן לקבוע שיעורים פרטיים לצורך השלמה ו"צמצום פערים" בידע המקצועי במידת הצורך.
  • המורה עושה את ההבדל. כמישהו שלוקח שיעורים פרטיים, יש לך יותר חופש לבחור מי יהיה ה"מנטור" שלך. החשיבות של בחירת מורה מתאים היא גדולה מאד ויכולה לקבוע עד כמה הקרקע שלכם תהיה יציבה בכניסה לתחום הזה. למידע נוסף קיראו את המאמר שלנו - תכונות שחשוב שיהיו אצל מורים פרטיים.

איזה תחום כדאי לי ללמוד?

כאמור, שיווק באינטרנט זה תחום רחב ומתחלק להרבה מקצועות שונים. כל אחד בסופו של דבר מוצא את הנישה שלו, ויש כאלו שבוחרים להתמצע בכמה תחומים במקביל. כך או כך, להלן הסבר קצר על הענפים הנפוצים בתחום הזה, על מנת שתקבלו קצת רקע.

  • קידום אתרים אורגני - באנגלית SEO, ראשי תיבות של Search Engine Optimization. למעשה מדובר באוסף פעולות שיש לעשות, הן בתוך האתר והן מחוצה לו, על מנת לשפר את האתר והפופולאריות שלו בעיני הגולשים ומנועי החיפוש. על קצה המזלג: כל מה שקשור לעולם התוכן באתר, קוד תקין, אופטימיזציה לעמודי האתר, מהירות הטעינה, קישורים חיצוניים מאתרים אחרים המצביעים על פופולאריות האתר ועוד.
  • פרסום ממומן - זהו עולם שלם בפני עצמו. שמדברים על פרסום ממומן זה בדרך כלל מתחלק ל2 ערוצים עיקריים - גוגל ופייסבוק. בגוגל ניתן לפרסם באמצעות מערכת Adwords (שאחראית למודעות הממומנות שאתם רואים בתוצאות החיפוש וגם בבאנרים ברחבי הרשת) ובפייסבוק באמצעות פלטפורמת הפרסום שלהם. 2 הענקיות תופסות את מרבית נתח הפרסום הממומן באינטרנט ומשפרות ללא הרף את מערכות הפרסום שלהם על מנת למשוך עוד ועוד עסקים לפרסם דווקא אצלהן.
  • רכש מדיה - מושג שמגיע מעולם הפרסום. במונחי אינטרנט, הכוונה היא לכל פעולה שמטרתה לרכוש או להשכיר "שטח" באתר מסוים, לצורך הצגת פרסומת - בין אם באנר, פופ-אפ, וידאו, קישור ממומן, כתבה ועוד.
  • וורדפרס - מערכת ניהול ובניית אתרים מהפופולאריות בעולם. משווקי אינטרנט רבים בוחרים להקים את האתרים שלהם על הפלטפורמה הזו. הנתונים מצביעים על כך שכמעט 1 מתוך 4 אתרים בעולם(!) מבוססים על וורדפרס - נתון מדהים לכל הדעות. למרות שהיא נחשבת קלה וידידותית לשימוש, קיימים קורסי וורדפרס, וכן מורים פרטיים לוורדפרס, בעזרתם ניתן ללמוד את הבסיס, וגם שימוש יותר מתקדם בפלטפורמה.
  • כתיבה שיווקית וקופירייטינג - שיווק באינטרט ללא כתיבה זה כמו מחשב ללא חשמל. זה לא עובד. כתיבה היא עדיין הבסיס של האינטרנט. טקסט יכול להפיל או להרים את העסק שלך. לכן, למידת רזי השכנוע ושימוש בטקסט בצורה נכונה ושיווקית - תחולל פלאים לכל מאמצי השיווק שלך באינטרנט.
  • בניית אתרים / HTML - גם משווקי אינטרנט שלא באים מהעולם הטכנולוגי, רצוי שיכירו לפחות את יסודות ה-HTML, השפה שעליה מבוססים מרבית עמודי האינטרנט בעולם. בניית אתרים זה ענף גדול ורחב בפני עצמו - וזה הבסיס לכל עולם השיווק אונליין.

קיימים כמובן ענפים נוספים שקשורים באופן כזה או אחר לשיווק באינטרנט, כמו עיצוב גרפי, פיתוח אפליקציות ועוד. התחום הזה רק הולך וגודל וסביר להניח שיהיו עוד הרבה חידושים מעניינים בעתיד הקרוב. אז לסיכום - אם התחום הזה מעניין אתכם אך אתם עדיין לא סגורים על המקצוע הספציפי שבו תרצו להתמחות, תמיד ניתן להתייעץ עם מורה פרטי שיסביר לכם יותר לעומק להתקדם משם. בהצלחה!