בלוג

איך להצליח בלימודים אקדמיים?

שנת הלימודים האקדמית היא שנה מלחיצה ומלאת מטלות. הסטודנטים נדרשים להגיש תרגילים שבועיים, להשתתף בבחני פתע, להגיש עבודות וכמובן לעבור את תקופת המבחנים בשלום. עומס הלימודים הזה יוצר לא אחת לחץ שעמו התלמידים מתקשים להתמודד. שכן, לאחר תקופת השירות הצבאי והטיולים בתאילנד ובדרום אמריקה, סטודנטים ישראליים רבים פשוט שכחו איך ללמוד. מהו סוד ההצלחה כל סטודנט שקדן יכול להצליח בלימודים האקדמיים אם ידע ליישם כמה טכניקות שיכולות לסייע בלימודים. אלה מבין הנפוצות שבהן:
  • ללמוד לאורך כל השנה – יש סטודנטים שמעדיפים לבלות בפאבים במהלך השנה האקדמית וללמוד כשבוע לפני הבחינה החשובה. כדי להתגבר על החומר הלימודי הרב המועבר באוניברסיטה, אין די בשינון מהיר שלו רגע לפני הבחינה. חשוב ללמוד היטב לאורך כל השנה – להגיע לכל ההרצאות, לשאול שאלות, לבצע את כל המטלות הביתיות ולקרוא מאמרים.
  • תכננו לוח זמנים – על מנת שלא "לטבוע" במטלות הרבות שעליכם לבצע במהלך השנה, כדאי לתכנן לוח זמנים מאורגן. כך תדעו מתי יש לכם הרצאה, אילו שעות במהלך היום אתם מקדישים ללימודים ומתי אתם עובדים או מתנדבים.
  • עשיתם טעות? תלמדו ממנה – אין סטודנט שאוהב לבצע טעויות, אך הן קורות לכולנו. הסטודנט הממוצע מתעלם מן הטעות וממשיך הלאה, בעוד הסטודנט החכם בוחן לעומק את הטעות שביצע במהלך התרגיל ולומד להימנע ממנה.
  • באיזו אווירה אתם אוהבים ללמוד – בתחילת הלימודים חשוב לבדוק באיזו סביבת לימודים נוח לכם ללמוד. לא כולם מסוגלים ללמוד בספרייה או בחדר השקט בבית. יש סטודנטים אשר מתפקדים טוב יותר בסביבה ססגונית יותר כמו פארק או בית קפה.
לשמור על אורח חיים בריא אחד הדברים החשובים ביותר שיש לעשות כדי להצליח בלימודים האקדמיים לאורך כל השנה הוא לשמור על הבריאות. לחץ מתמיד וישיבה ממושכת עלולים לגרום להשמנה ולבעיות בריאותיות שונות. כך שגם אם אתם שקועים בלימודים, חשוב לצאת ולבצע פעילות גופיות כמו ריצה או רכיבה על אופניים. פעילויות אלה מזרימות חמצן אל המוח ותורמות ליכולת הריכוז. מעבר לכך, הפעילות הגופנית מרגיעה את הגוף ומפחיתה את המתחים. ניתן גם לעסוק בפעילויות מרגיעות נוספות כמו נגינה או ציור.

הרשמה מהירה

הצטרפו לאתר כמורים פרטיים והתחילו לקבל פניות מתלמידים עוד היום!


כתובת מייל זו כבר בשימוש. התחברו או בחרו כתובת מייל אחרת

יש לאשר את תנאי השימוש על מנת להירשם