בלוג

איך להתרכז בלימודים

כל סטודנט יודע שהוא זקוק לריכוז רב כדי להצליח בלימודים באוניברסיטה. עליו לעבוד על תרגילים בסטטיסטיקה, לחפש מידע לסמינר בספרייה האוניברסיטאית וכמובן ללמוד למבחנים ולשנן כמויות רבות של חומר. בתוך כל הלחץ הלימודי המופעל עליהם, הסטודנטים מחפשים שיטות שונות להתרכז בלימודים כדי לסיים את התואר בהצלחה. הדרכים שישפרו את רמת הריכוז שלכם סטודנטים? בעזרת כמה טיפים שימושיים תוכלו לשפר את רמת הריכוז שלכם באופן משמעותי:
  • צאו לריצה בחוץ – פעילות גופנית יכולה לשפר באופן משמעותי את מידת הריכוז שלכם. היא מזרימה את מחזור הדם המספק חמצן למוח, ובכך תורמת לתחושת ערנות. אז אם אתם יושבים בערב מול מאמר מורכב ואינכם מצליחים להתרכז לקריאתו, צאו לשעה בריאה של פעילות גופנית.
  • לשים את הטלפון הנייד בצד – קרה לכם שניסיתם ללמוד למבחן חשוב, אך לא הצלחתם להתרכז מכיוון שהצצת בכל רגע לעבר הסמארטפון שלכם ברגע ששמעתם את הרטט המוכר שלו? הטלפונים הניידים הם מסיחי הדעת המושלמים אשר מצליחים להוציא אותנו מריכוז פעם אחר פעם. אם אתם רוצים ללמוד בראש שקט, הרחיקו את הטלפון. תוכלו להתעדכן בכל ההודעות המעניינות אחר כך.
  • ללמוד עם מוזיקה – מוזיקה טובה יכולה בהחלט לשפר את הריכוז שלכם. זה לא אומר שאתם צריכים להקשיב לרוק כבד, אך ניתן בהחלט למצוא מנגינות שקטות אשר נועדו במיוחד לקריאה או לימוד.
  • אכלו מזונות בריאים – במקום לשתות קפה ולאכול שוקולד כל היום, כדאי לעבור למזונות בריאים יותר התורמים לכושר הריכוז שלנו. לדוגמה, מזונות עשירים במגנזיום, אבץ וברזל כמו עוף, ביצים, שמן זית או דגנים מלאים בריאים לגוף ומומלצים במיוחד בתקופת הבחינות.
  • סביבת עבודה מסודרת – רגע לפני שאתם מתיישבים ללמוד למבחן הקרוב, כדאי לבחון את החדר ולראות אם ניתן לסדר אותו מעט. חדר בלתי מאורגן עלול להסיח את הדעת, בעוד סביבה מסודרת ונקייה תורמת לכושר הריכוז.
העיקר לא להילחץ הלחץ בלימודים ובבחינות עלול לפגוע בכושר הריכוז שלכם. אמת, טבעי להילחץ בין כל המטלות והמבחנים, אך חשוב לזכור כי הלחץ אינו תורם ללימודים. משום כך, כדאי לבצע כמה פעולות מרגיעות שיסייעו לכם להתמודד עם החומר הלימודי, כמו לדבר עם חברים, לעשות תרגילי הרפיה או להוציא את הכלב לכמה דקות.

הרשמה מהירה

הצטרפו לאתר כמורים פרטיים והתחילו לקבל פניות מתלמידים עוד היום!


כתובת מייל זו כבר בשימוש. התחברו או בחרו כתובת מייל אחרת

יש לאשר את תנאי השימוש על מנת להירשם