בלוג

איך לזכור חומר למבחן ?

פעמיים לפחות במהלך שנת הלימודים באוניברסיטה מגיעה תקופה שמלחיצה את כולם, הלוא היא תקופת המבחנים. בתקופה זו הזמן כמו נעצר מלכת. כוסות קפה נמכרות בכמויות, והסטודנטים לוקחים חופש מהעבודות המזדמנות ומההתנדבויות שלהם ומפנים את כל מרצם וזמנם ללימודי מבחנים. נבחנים רבים נדרשים לשנן כמויות גדולות של חומר, וכדי להצליח בבחינה עליהם להשיג צילום טוב. 4 טכניקות זיכרון שיעזרו לכם לשנן טוב יותר את החומר תקופת המבחנים היא תקופה לחוצה ביותר הדורשת השקעה ולימוד רב. אחת הדרכים להפחית את הלחץ היא לפתח כושר זיכרון טוב, כך שכאשר תגיעו לבחינה לא תקבלו "בלק אאוט", ותוכלו לענות על כל השאלות בנחת ובבטחה. אלה כמה טכניקות שיכולות לסייע לכם:
  • לפרוס את החומר הנלמד – אם אתם מאותם סטודנטים שמשננים את החומר לילה לפני הבחינה ולאחר מכן "פולטים" אותו על גבי הדף של המבחן, כדאי שתשנו את שיטת הלימוד. תוכלו לזכור את החומר בצורה טובה יותר אם תפרסו אותו על פני כמה ימים, תשננו כמה קטעים ותחזרו עליהם.
  • תבינו את מה שאתם משננים – דרך יעילה לזכור את החומר היא להבין אותו לעומק, לחקור אותו. גם אם ניחנתם בזיכרון מצוין, אתם עלולים לשכוח את החומר ביום הבחינה אם תשננו ללא הבנה. למרות זאת, אם תמצאו את ההקשר שבין כל פסקה או תרגיל, תוכלו לזכור את החומר בקלות רבה יותר.
  • חברו חרוזים – אם תהפכו את שינון האירועים ההיסטוריים לשיר חביב עם חרוזים, הדבר יקל עליכם לזכור אותו למבחן (היזהרו שלא לשיר בקול רם, אחרת הבוחנת תפסול לכם את הבחינה).
  • שיטת ראשי תיבות – תוכלו לזכור מושגים משמעותיים אם תחברו ראשי תיבות שיש להן משמעות.
רוצים לזכור את כל החומר למבחן? אכלו נכון במהלך הלמידה למבחנים הסטודנטים יושבים במשך שעות רבות וממעטים לבצוע פעילות גופנית. בתקופה רגישה זו חשוב לצרוך מזונות בריאים כדי לא לפגוע בבריאות. כמו כן, זה הזמן לשים את כוס הקפה בצד ולתת את הדעת למזונות איכותיים שיכולים לשפר את יכולת הזיכרון דוגמת אורז מלא, אבוקדו, סלמון, ביצים, עוף, פטריות טריות או שקדים.

הרשמה מהירה

הצטרפו לאתר כמורים פרטיים והתחילו לקבל פניות מתלמידים עוד היום!


כתובת מייל זו כבר בשימוש. התחברו או בחרו כתובת מייל אחרת

יש לאשר את תנאי השימוש על מנת להירשם