בלוג

איך ללמוד היסטוריה בצורה הנכונה

היסטוריה היא הסיפור של האנושות, ההחלטות והאנשים אשר קידמו אותה והאירועים אשר חייבים ללמד אותנו לקח אבל בעיקר, היא מקצוע חובה בבגרות. שיטת הלמידה של ההיסטוריה אינה מתאימה לתלמידים רבים, השינון של האירועים והתאריכים הופך את המקצוע למשעמם ולעיתים לכזה המרגיש בלתי אפשרי. למידה נכונה של ההיסטוריה תאפשר לך להעשיר את עולמך ולפתח יכולות למידה אשר יהיו רלוונטיות עבורך בכל עבודה או תחום אקדמאי בו ברצונך להתברג ולהתקדם. החשש מהיסטוריה כמקצוע מעפיל, לעיתים קרובות, על כך שמדובר בסקירה של האירועים המעניינים ביותר אשר נשארים רלוונטיים לאורך השנים.

ללמוד את הסיפור לפני שמשננים את הפרטים

כאשר ניגשים ללמידת היסטוריה, הדבר החשוב ביותר הוא להתעניין באירועים ולאו דווקא לשנן שמות ותאריכים. אז איך ללמוד להיסטוריה? יש ללמוד את ההיסטוריה כסיפור ואז, כמו כל סדרה טובה, לאחר שהסיפור מעורר בנו עניין השמות של הדמויות הראשיות והמידע הרלוונטי נשמרים במוחנו בקלות. למידה למבחן בהיסטוריה מהפרטים הגדולים לתוך הפרטים הקטנים תבטיח כי הלמידה תהיה אפקטיבית ומעניינת ולא מתישה.

איך ללמוד להיסטוריה בעזרת סדרות וסרטים דוקומנטריים

הדרמה השזורה בהיסטוריה האנושית היא אינה סוד וכיום ניתן למצוא מגוון רחב של סדרות נאמנות למציאות אשר יעזרו לך להבין את הסיפורים בצורה טובה יותר. כאשר בוחרים את הסרטים או הסדרות, חשוב לוודא שמדובר בתכנים הנאמנים להיסטוריה שלא יכניסו לראשך עובדות לא נכונות. מעבר לכך, הודות להתקדמות טכנולוגית ניתן לראות חידושים של תמונות וסרטונים אשר צולמו אפילו בתקופת מלחמת העולם הראשונה ולפני. כאשר לומדים להיסטוריה בשיטה זו חשוב מאוד לרשום הערות או לדון במה שראית עם מישהו בכדי שהצפייה תהיה פעילה ולא פסיבית.

איך ללמוד להיסטוריה בעזרת youtube וויקיפדיה

בדומה לסדרות וסרטים אשר מפרטים ומסבירים אירועים ותהליכים בהיסטוריה האנושית בצורה מעניינת, ישנם סרטונים רבים ביוטיוב אשר מלמדים אותך על היסטוריה. מעבר לכך שהסרטונים מעניינים וקלים להבנה, רבים מהם מותאמים לצרכים של תלמידי ההיסטוריה והם מעבירים חומר בצורה בה יופיע במחנים השונים.

לפעמים צריך פשוט לשבת וללמוד

בניגוד למקצועות כמו מתמטיקה, גם אנשים בעלי גישה טבעית להיסטוריה צריכים לשבת וללמוד על האירועים השונים אשר התרחשו. עצלנות היא האויב הגדול ביותר של ההיסטוריה מאחר ומרבית התלמידים מוצאים את החומר מעניין לאחר שהם מתחילים להיכנס לעומקו. מסיבה זו, כאשר מדובר במקצועות כמו היסטוריה הדבר החשוב ביותר הוא להתגבר על החשש הראשוני, לשבת ולהתחיל לקרוא את החומר הרלוונטי.

מורה פרטי להיסטוריה – כי לפעמים המספר יותר חשוב מהסיפור

היתרון העיקרי בהיעזרות במורה פרטי בלמידת היסטוריה הוא שהוא יוכל להפוך את החומר למעניין עבורך. מורה פרטי המתמחה בהיסטוריה ישתף אותך בהתלהבות שלו מהחומר הנלמד ובכך יהפוך את חוויית הלמידה לקלה ומעניינת בהרבה. הפערים במקצוע ההיסטוריה הולכים וגדלים במהירות, אם יש לך פערים או שהמקצוע פשוט לא מרגיש לך טבעי, זה הזמן להיעזר באינטרנט או במורה פרטי מקצועי בכדי להבין עד כמה ההיסטוריה מעניינת ושהמקצוע הזה יכול להיות מקצוע מתנה ולא מכשול בדרך לעתיד שלך.