בלוג

המדריך השלם להכנת הילד לכיתה א'

הילד עולה לכיתה א'. אין רגע מרגש יותר מזה. הילקוט החדש כבר מוכן ובתוכו מונחים הקלמר הכולל את כל כלי הכתיבה הנחוצים וגם מחברות צבעוניות לעברית ולחשבון. עם זאת, המעבר החד מגן חובה לכיתה א' יכול להיות עוצמתי עבור הילד, אשר עד עכשיו נהג לצייר ולפסל בפלסטלינה. מסיבה זו הכנו לכם מדריך אשר יעזור לתלמידים להתמודד עם החומר הנלמד. כך תכינו את ילדכם לכיתה א' הילד שלכם מתרגש לקראת היום הראשון שלו בבית הספר? אלה כמה דרכים שיעזרו לכם להכין אותו:
  • הכינו עמו דפים דפי תרגול – ניתן להוריד מאתרי האינטרנט דפי תרגול לכיתה א'. דפים אלה יסייעו לו להכיר את אותיות האל"ף בי"ת לעומק על ידי פעילות מהנה כמו צביעה.
  • בצעו סימולציות – בדיוק כמו במסגרת למידה לפסיכומטרי או לתיאוריה, אפשר לבצע מעין תרגול ראשוני עבור הילד המדמה סיטואציה בכיתה. אפשר להזמין הביתה את כל החברים לפעילות.
  • הרגילו את הילד לסדר יום – תכנית יומית מאורגנת היא המתכון להצלחה. כבר בחופש הגדול מומלץ להרגיל את הילד לזמנים ולקבוע מתי הוא אוכל ארוחת בוקר, משחק עם חברים או לומד.
  • ערכו מבחני בשלות לכיתה א – ניתן לערוך לילד מבחני בשלות כדי לבחון האם הוא מוכל לעלות לכיתה א'. מבחנים אלה כוללים מדדים רגשיים, בשלות שכלית, בשלות חברתית ועוד.
  • שיעורים פרטיים – ישנם מורים פרטיים המציעים שיעורי הכנה לכיתה א'. מדובר בדרך כלל באנשי אקדמיה מתום החינוך שיש באמתחתם תכנית מסודרת לקראת השנה החדשה. אז אם הילד שלכם מתרגש ולחוץ במיוחד, כדאי להזמין עבורו מורה פרטי.
מדוע כדאי להכין את הילד לקראת כיתה א' הורים רבים אינם מודעים לצורך להכין את ילדם לקראת שנת הלימודים הקרובה. ממרומי גילם, ייתכן שהם שכחו עד כמה שנת הלימודים הראשונה בחייהם יכולה להיות מורכבת. אך כאשר ההורים מכינים היטב את הילד, הוא יכול להפיק מכך רבות. ראשית, הילד ידע למה לצפות ויתמודד טוב יותר עם אתגרים. שנית, הביטחון העצמי שלו יעלה, הוא ירכוש חברים חדשים וידע לפנות למורים כדי לקבל עזרה.

הרשמה מהירה

הצטרפו לאתר כמורים פרטיים והתחילו לקבל פניות מתלמידים עוד היום!


כתובת מייל זו כבר בשימוש. התחברו או בחרו כתובת מייל אחרת

יש לאשר את תנאי השימוש על מנת להירשם