בלוג

המהפכה השיתופית מגיעה לשיעורים פרטים

מאיה (שם בדוי) היא תלמידת תיכון בת 16. כמו רבים מבני גילה היא מתעתדת לעבור את בחינות הבגרות, ולכן היא משתדלת להקשיב היטב בשיעורים. ציוניה של מאיה טובים למדיי, אך יש מקצוע אחד שבו היא מתקשה מאוד והוא מתמטיקה. מאיה מקשיבה היטב למורה, מעתיקה את התרגילים מהלוח ומשתדלת לשאול שאלות, אך בכיתה של 20 תלמידים המורה אינה יכולה להעניק לה את העזרה האישית אשר לה היא זקוקה. מאיה הייתה רוצה לבקש מהוריה לסדר עבורה שיעורים עם מורה פרטי, אך היא יודעת שהמצב הכלכלי של משפחתה אינו מזהיר בתקופה זו, וכי שיעורים פרטיים עולים לא פעם בין 100 ל-125 שקלים. וכך מוצאת את עצמה מאיה לחוצה וחסרת אונים.

טובים השניים ואפילו השלושה

מאיה לא לבד. הורים רבים בישראל אינם יכולים להרשות לעצמם לשלם מאות שקלים בחודש על שיעורים פרטיים עבור ילדיהם המתקשים בחומר הלימוד. אבל מצב כזה בדיוק יוצר מהפכה שיתופית של ממש אשר מגיעה גם לתחום השיעורים הפרטיים. לא אחת, מתארגנת קבוצה של 2 או 3 תלמידים (ואף יותר) ופונה למורה פרטי אחד ונהנית ממחירים מוזלים ומאווירת לימודים אישית המובילה אותם אל ההצלחה.

כוחם של השיעורים הפרטיים

השיעורים הפרטיים הם מבין השירותים המבוקשים ביותר בקרב תלמידים רבים ולא בכדי. מדובר באלטרנטיבה מוצלחת למערכת הלמידה הבית-ספרית או האקדמית. השיעור הפרטי מתבצע במסגרת אינטימית ומצומצמת – אחד על אחד או במסגרת קבוצתית. לשיעורים הפרטיים ישנם יתרונות מובהקים –

לפי הקצב שלכם – קצב הלמידה בשיעור בית ספרי סטנדרטי מותאם למערכי השיעור שהוכנו מראש. כלומר, עליכם להתאים את עצמכם לקצב ולא להפך. לעומת זאת, בשיעור הפרטי הדגש הוא עליכם כך שקצב ההתקדמות מותאם ישירות לקצב הלמידה שלכם.

אווירה אינטימית ובלתי מאיימת – אווירה כיתתית רועשת עשויה להיות מעט מאיימת ולא נוחה עבור תלמידים אחדים. במקרה כזה, הם עשויים למצוא עצמם מתביישים לשאול שאלות ולהשתתף בשיעור. בשיעור פרטי, אווירת השיעור שונה לחלוטין – היא אינטימית, רגועה, נינוחה ותאפשר לתלמיד לחוש בנוח יותר להשתתף ולקחת חלק פעיל בלמידה.

ועכשיו גם למידה שיתופית – הלמידה השיתופית נועדה לספק שיטה חלופית לשיטת הלמידה הכיתתית. מסגרת הלמידה הקבוצתית מתבצעת דרך קבוצות קטנות ומאפשרת ללומדים ליצור יחסי גומלין ולשתף פעולה. יתרונותיה של למידה זו הוכחו רבות במחקרים, שכן היא מאפשרת לכל התלמידים להתקדם הן יחדיו בלמידה, והן לחוד וכן, לפתח את כישוריהם החברתיים. במסגרת קבוצתית מצומצמת, קל יותר לקיים דיון מעורר חשיבה המאפשר לעבד את המידע באופן מוצלח יותר. כמו-כן, עלויותיה של הלמידה השיתופית הן בדרך כלל משתלמות יותר להורה ולתלמיד מבחינה כלכלית ביחס לעלויות השיעור הפרטי.

כשרוצים ללמוד, אין זו אגדה

חיפוש המורה הנכון עשוי להיות משימה לא פשוטה, בייחוד לנוכח העובדה שרוב המורים הפרטיים היו מתפרסמים מפה לאוזן. אתרLessoons  הוקם במטרה לספק לתלמידים, סטודנטים והורים את הממשק הנוח והממוקד ביותר למצוא את המורה הפרטי המותאם ביותר לצרכיהם הייחודיים.

בקרוב תוכלו גם אתם למצוא באתר שיעורים פרטיים בקבוצות קטנות ולחסוך מאות שקלים בחודש.

הרשמה מהירה

הצטרפו לאתר כמורים פרטיים והתחילו לקבל פניות מתלמידים עוד היום!


כתובת מייל זו כבר בשימוש. התחברו או בחרו כתובת מייל אחרת

יש לאשר את תנאי השימוש על מנת להירשם