בלוג

טווחי מחירים של שיעורים פרטיים

שיעורים פרטיים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי התלמיד. כ-42% מהתלמידים נזקקים לשיעורים פרטיים במהלך לימודיהם בבית ספר היסודי ועד התיכון. רובנו לוקחים שיעורים פרטיים במיוחד לקראת מבחנים חשובים (כמו הבגרות במתמטיקה למשל) או לקראת מועדי מגנים ובגרויות במיוחד בתאריך סמוך אליהם. אם בעבר תלמידים חלשים נזקקו לשיעורים פרטיים גם תלמידים חזקים כיום זקוקים לשיעורים פרטיים. במאמר זה ננסה להבין מהם שיעורים פרטיים, מי זקוק להם וכמה עולים שיעורים פרטיים.

מהם שיעורים חיזוק ותיגבור?

שמדובר על שיעורי חיזוק ותגבור מדובר למעשה על שיעורים בהם עוזרים לילד במקצועות בהם הוא מתקשה כמו אנגלית ומתמטיקה, התגבור נעשה ע"י מורה פרטים, שיעורי התגבור עושים לילד להתגבר על קשיים בנושאים שונים על מנת שיכול להיות בקצב זהה עם שאר כיתתו. השיעורים ניתנים בגילאי יסודי החל מכיתה א' ועד גיל התיכון.  לכן לפני שמחליטים על איזה שיעור התלמיד זקוק, יש לאבחן את רמת התלמיד בטרם נתאים לו שיעור.

הפרמטרים אשר משפיעים על שיעורים פרטיים:

  • המקצוע- המקצוע, או ליתר דיוק היצע המורים אשר יש בכל מקצוע הוא זה שקובע את מחירו הסופי של שיעור. לדוגמא, סביר להניח שיהיה קשה יותר למצוא מורה פרטי להנדסה גרעינית, בהשוואה למורה פרטי למתמטיקה או אנגלית. מיעוט המורים הפרטיים בתחום אוטומטית הופכים אותו למבוקש יותר ולכן לרוב גם יקר יותר.
  • אזורי הלימוד- אזורי הלימוד משפיעים על ההבדלים של מחירי השיעורים הפרטים, שיעור פרטי במרכז יהיה לרוב יותר יקר מאשר שיעור פרטי בפריפריה.
  • המורה - מורים מנוסים עם ותק וניסיון של שנים דורשים מחיר גבוהה יותר מאשר מורים בעלי ותק מועט, או חדשים וחסרי ניסיון.
  • רכישת שיעורים פרטיים- ישנם חבילת שיעורים או מנוי אר עשויים להקטין את עלות מחיר השיעור הבודד. חבילת שיעורים יותר משתלמת מאשר שיעור בודד, והיא גם עולה יותר זול מאשר שיעור בודד. כמו כן ניתן למצוא שיעורים פרטיים בקבוצות באתרי אינטרנט שונים.
  • מספר התלמידים - ישנה אפשרות ללמוד בקבוצות קטנות (למשל 2-3 תלמידים בשיעור), מה שיכול להשתלם למורה הפרטי (כי מדובר באותו פרק זמן) ולהוזיל עלויות של השיעורים הפרטיים, לפעמים אף בשיעור משמעותי.

מהם מחירי השיעורים כיום?

מחירי השיעורים הפרטיים כיום נעים בין 70-180 ש"ח בממוצע. יש חריגים לכאן או לכאן. מחיר השיעור תלוי בפרמטרים שצוינו לעיל. רוב השיעורים נערכים במסגרת של 40 דקות עד שעה.

מי זקוק יותר לשיעורים פרטיים?

שיעורים פרטיים אינם נחלתם הבלעדית של תלמידים בבתי ספר יסודיים, חטיבות ותיכונים, אשר מתקשים במקצועות שונים וציונם נמוך ביחס לשאר תלמידי הכיתה. שיעורים פרטיים הופכים ליותר ויותר נפוצים גם בקרב סטודנטים במכללות, באוניברסיטאות ובמוסדות לימוד שונים בארץ. כמו כן, שיעורים פרטיים מתאימים גם למטרות העשרה, תחביב ולא רק למטרות לימודים.

הרשמה מהירה

הצטרפו לאתר כמורים פרטיים והתחילו לקבל פניות מתלמידים עוד היום!


כתובת מייל זו כבר בשימוש. התחברו או בחרו כתובת מייל אחרת

יש לאשר את תנאי השימוש על מנת להירשם