בלוג

כיצד ניתן לבחור מורה פרטי באופן המוצלח ביותר?

אין ספק שכל תלמיד באשר הוא יכול להרוויח משיעור פרטי במקצועות השונים והדבר נכון עבור סטודנטים שלומדים במסלול לתואר ראשון במדעי החיים בדיוק כפי שהוא נכון עבור תלמידי כיתה ד' שמתקשים בהבנת כללי הדקדוק של השפה האנגלית. היחס האישי, ההתייחסות הספציפית לקשיים שמגלה התלמיד בכל תחום ותחום וההתקדמות שמותאמת בדיוק למידותיו של התלמיד היא בדיוק מה שכל כך חסר כיום במערכת החינוך הארצית כמו גם במוסדות להשכלה גבוהה.

 

עם זאת, כפי שאין ודאי צורך לספר לכם, שוק המורים הפרטיים בימינו הוא שוק רווי ולכן לא פשוט תמיד לבחור בחכמה במורה המתאים ביותר לצרכים של התלמיד או הסטודנט. על מנת להקל עליכם את המלאכה, כתבנו במיוחד עבורכם את המדריך הבא שבעזרתו תוכלו לבצע את הבחירה החכמה והמושכלת ביותר. קריאה נעימה ובהצלחה במבחנים!

 

1. וותק וניסיון

הכלל החשוב ביותר בכל הקשור לבחירה במורה פרטי מוצלח הוא רמת הניסיון שלו בתחום. שימו לב, גם במידה ומדובר על דוקטורנט מצטיין שזוכה להערכה רבה ביותר בפקולטה שבה אתם לומדים ושמעולם לא קיבל ציון נמוך ממאה עגול, אין לכך דבר ולא חצי דבר עם היכולות שלו כמורה פרטי.

כבודה של היכולת להצטיין במקומו מונח, אבל היכולת להעביר חומר באופן קוהרנטי וברור דורשת יכולות בינאישיות, סבלנות ורגישות ועל כך נכון לכתיבת שורות אלה, עדיין לא מחלקים ציונים. לפיכך, ההמלצה הראשונה שלנו אליכם היא להעדיף מורים פרטיים שמחזיקים במספר שנות וותק ושעוסקים בתחום באופן אינטנסיבי על פני מורים מתחילים, מצטיינים ככל שיהיו.

2. המלצות מתלמידים קודמים

ישנו פתגם עתיק שטוען כי כל מי שמגיע מארץ רחוקה, יכול להגיד "שם הייתי מלך". המשמעות היא שלא תמיד ניתן לסמוך על העדות של המורה עצמו ולכן מומלץ תמיד לבקש לשמוע או לקרוא המלצות מלקוחות קודמים. אל תתביישו, עמדו על שלכם ובקשו מכל מורה פרטי שאתם מעוניינים לעבוד מולו לקבל מספר טלפון של לקוחות קודמים או מכתבי המלצה של לקוחות קודמים. במידה ומדובר על מורה פרטי שמחזיק בוותק רב שנים, רוב הסיכויים שיוכל להיענות לבקשתכם בנקל.

3. סקר מחירים מקדים

במקרים רבים ניתן להיתקל בשני מורים שמעניקים את אותו השירות, שמגיעים מרקע זהה ושמצליחים לעשות עליכם את אותו הרושם בדיוק. עם זאת, אחד מהם גובה מאה ₪ לשעה ואילו השני גובה מאה וחמישים ₪ לשעה. חשוב להבין כי דרישה לתשלום גבוה יותר לאו דווקא מעידה על מיומנות גבוהה יותר ומעניין שרבים לא מודעים לכך. למעשה ישנם רבים שמאמינים כי מורה פרטי למתמטיקה למשל שגובה מאתיים ₪ לשעה, לבטח יהיה מורה מוצלח יותר מאדם אחר שיגבה מאה ₪ בלבד ואין לכך שום אחיזה במציאות.

מאחר וכך הם פני הדברים, במידה ושני מורים הצליחו בסופו של דבר לטעת בכם את אותו הרושם בדיוק, כמובן שניתן בהחלט לתת עדיפות למורה שגובה את התגמול הנמוך יותר.

4. שיעור ניסיון

מומלץ מאוד שלא לבחור מורה לפני שעוברים שיעור ניסיון. אמנם הרוב המוחלט של המורים הפרטיים לא מעניקים שיעורי ניסיון בחינם, אך בכל מקרה מומלץ להתייחס אל השיעור הראשון ככזה, גם במידה ואתם משלמים עליו מחיר מלא. רק לאחר שמעבירים שעה שלמה עם המורה ניתן לדעת האם התקשורת הבינאישית שלו מתאפיינת ברוח נעימה ובסבלנות או לא והאם נוצר חיבור עם התלמיד או לא.

5. סביבת הלימוד

הפרמטר האחרון שיש לקחת בחשבון ושלעתים קרובות מטה את הכף לכאן או לכאן הוא סביבת הלימוד. ישנם מורים שמעבירים שיעורים פרטיים בביתם בזמן שבחדר הסמוך השותפים לדירה משמיעים מוזיקה רועשת ובזמן שבכביש הראשי הסמוך לדירה, כל מספר דקות עובר אוטובוס רועש. חשוב ביותר לוודא כי השיעורים מועברים בסביבה נקייה, שקטה ובטוחה. גם המורה המוכשר ביותר לא מסוגל להעביר חומר מורכב וקשה בסביבת לימודים מבולגנת, רועשת ולא נעימה.

לסיכום

מאחר ואתם עתידים לבלות עם המורה שלכם לא מעט זמן (או במידה והילדים שלכם עתידים לבלות עם  המורה שלהם לא מעט זמן לצורך העניין)  ומאחר ולרוב מדובר על קשרים ארוכים כי כמו שאומרים "מורה טוב, מורה לחיים", מומלץ מאוד שלא למהר מדי כשבוחרים באיש המקצוע שילווה אתכם בדרך להצלחה. קחו את הזמן, נשמו עמוק ותמיד זכרו שיש הרבה מורים בים.

הרשמה מהירה

הצטרפו לאתר כמורים פרטיים והתחילו לקבל פניות מתלמידים עוד היום!


כתובת מייל זו כבר בשימוש. התחברו או בחרו כתובת מייל אחרת

יש לאשר את תנאי השימוש על מנת להירשם