בלוג

כל השלבים לחישוב ממוצע בגרויות וחשיבותו להמשך הדרך שלך

ממוצע הבגרות מייצג, למעשה, עבור עולם התעסוקה, הצבא והאקדמיה את ההישגים שלך לאחר שנים במערכת החינוך. מאחר ומרבית האנשים מחזיקים בבגרות, ממוצע הבגרות מהווה גם נקודה להשוואה בינך לבין המתחרים שלך בשוק העבודה. בניגוד לעבר, כיום ממוצע הבגרות והמקצועות המורחבים שלך משפיעים על הרבה יותר מהתארים הראשונים אשר יהיו פתוחים עבורך. הכרת הדרך בה ממוצע הבגרות מחושב תעזור לך לתכנן את מהלך הלימודים שלך ואף להחליט אילו מקצועות כדאי לך לשפר.

האם כל המקצועות שווים בחישוב ממוצע הבגרות ?

התשובה לכך היא לא. מקצועות אשר שווים יותר יחידות בגרות ישפיעו על ממוצע הבגרות יותר ממקצועות עם מעט יחידות. מעבר לכך, ישנם בונוסים קבועים למקצועות ספציפיים ועל הרחבות של מעל לארבע יחידות לימוד. חשוב לדעת שהזכאות לבגרות תלויה בהשגת מספר היחידות המינימלי וציון עובר בכל מקצועות החובה.

כיצד מחשבים את ממוצע הבגרות ?

הדרך הטובה ביותר לחשב את ממוצע הבגרות שלך היא להיעזר במחשבון מקצועי לחישוב ממוצע הבגרות. חשוב להשתמש במחשבון עדכני ולוודא שהציונים מוכנסים בצורה נכונה. לעיתים קרובות, חישוב ממוצע הבגרות משתנה על פי המוסד להשכלה גבוהה אליו ברצונך להתקבל ובחלק מהתארים ניתן דגש על ציונים ממקצועות ספציפיים. מסיבה זו, חשוב לבדוק את הממוצע במספר מחשבונים ולהבין לאילו עבודות ומקצועות הממוצע שלך מספיק.

איך מחשבים ממוצע בגרויות ללא מחשבון

חישוב ממוצע הבגרות באופן ידני אינו מומלץ, בעיקר לאור העובדה שמקומות שונים מחשבים אותו בצורה שונה. חישוב הממוצע ללא מחשבון ייעודי יוביל אותך לממוצע היבש של הבגרות שלך. במרבית המסלולים הממוצע היבש אינו חשוב כמו הממוצע המשוקלל אשר מהווה את תנאי הכניסה לתארים הראשונים. ניתן לחשב את ממוצע הבגרויות היבש שלך בשלושה שלבים:

  1. יש להכפיל את הציון בכל מקצוע במספר יחידות הלימוד שלו.
  2. לאחר מכן יש לסכם את הציונים שיצאו לכל אחד מהמקצועות בשלב 1.
  3. השלב האחרון הוא לחלק את התוצאה שקיבלת במספר יחידות הלימוד הכולל.

שקלול הבונוסים בחישוב ממוצע הבגרות שלך

במהלך חישוב ממוצע הבגרות, מקצועות שלמדת בהם יותר משלוש יחידות לימוד מזכים אותך בבונוסים אשר יעלו את הממוצע שלך. את הבונוס יש להוסיף לציון המקצוע בשלב הראשון של החישוב הידני והוא מגיע רק לאלו אשר סיימו את המקצוע בהצלחה עם ציון של 60 ומעלה. פירוט הבונוסים הוא:

  • בונוס של 10 נקודות מתווסף לציון של כל מקצוע עם 4 יחידות לימוד, למעט אנגלית ומתמטיקה.
  • בונוס של 20 נקודות מתווסף לציון של כל מקצוע עם 5 יחידות לימוד, למעט אנגלית ומתמטיקה.
  • בונוס של 12.5 נקודות מתווסף לציונים במתמטיקה ואנגלית ברמה של 4 יחידות.
  • בונוס של 25 נקודות מתווסף לציונים במתמטיקה ואנגלית ברמה של 5 יחידות.

אף פעם לא מאוחר לשפר את הממוצע שלך

חישוב ממוצע הבגרויות שלך הוא רק השלב הראשון, עכשיו עלייך לראות אילו מקצועות עלייך לשפר בכדי לפתוח את הדלתות שברצונך לעבור בהן ולהתחיל לעבוד. מורה פרטי במקצועות החלשים שלך יוכל לעזור לך לשפר את הציונים בהם ובכך להעלות את הממוצע שלך בצורה דרסטית.

הרשמה מהירה

הצטרפו לאתר כמורים פרטיים והתחילו לקבל פניות מתלמידים עוד היום!


כתובת מייל זו כבר בשימוש. התחברו או בחרו כתובת מייל אחרת

יש לאשר את תנאי השימוש על מנת להירשם