בלוג

כל השלבים ללימוד לוח הכפל בדרך הקלה ביותר

לימוד לוח הכפל הוא האתגר המתמטי הרציני הראשון בו ילדים נתקלים. הדרך בה הילד שלך ילמד את לוח הכפל והגישה שלך לכך ישפיעו מאוד על הגישה של הילד לחשבון ומתמטיקה בעתיד. מעבר לכך, היכרות עם לוח הכפל לילדים היא קריטית לקלות בה יוכלו ללמוד את השלבים הבאים בחשבון. בכדי שהילד שלך ידע את לוח הכפל עלייך להשקיע בו מאחר והדרך הטובה ביותר היא לתרגל, לתרגל ולתרגל.

מה הוא לוח הכפל ?

לוח הכפל הוא למעשה טבלה אשר מייצגת את הכפולות של כל המספרים עד 100. הטבלה מסודרת כך שהטור השמאלי ביותר והשורה הנמוכה ביותר רצים ממספרים של 1 עד 10. מרכז הטבלה מלא במספרים המהווים את הכפולה של המספר בטור השמאלי והמספר בשורה התחתונה. טבלת הכפל היא חלק חובה בתכנית הלימודים וידיעה שלה מקלה על חישובים פשוטים ומסובכים כאחד.

תרגול ושינון של לוח הכפל לילדים

שינון של לוח הכפל הוא הצעד הראשון לקראת הבנה ושליטה במקצוע החשבון ובכלל בעולם המתמטיקה. למרבה המזל, לוח הכפל עובד בצורה סדרתית והמוח שלנו מתוכנן ללמוד סדרות ולהפיק מהן נתונים. ניתן למצוא באינטרנט מגוון רחב של לוחות ומשחקים לתרגול לוח הכפל והדרך להכין אותם היא די פשוטה, כל שעלייך לעשות הוא לצייר את הטבלה, להחסיר ממנה חלק מהמספרים ולתת לילד למלא אותם בחזרה.

מה הוא השלב הראשון ללימוד לוח הכפל לילדים

כאשר ניגשים ללימוד לוח הכפל לילדים, חשוב להסביר לילד שכפל הוא לא קסם ויש בו היגיון. שינון לוח הכפל ללא ההבנה הפשוטה שכפל הוא קיצור של חיבור יוביל לקשיים בלמידת לוח הכפל ומתמטיקה בכלל. לאחר מכן, מומלץ להתחיל לעבור עם הילד על הכפולות הפשוטות בטבלה.

כפולות של הספרה 1

אנשים רבים אשר מלמדים את ילדיהם את לוח הכפל נוטים לדלג על השורה הראשונה. טעות זו היא קשה מאחר ששורה זה מבהירה לילד בדיוק את המשמעות של פעולת הכפל. חשוב לעבור עם הילד על ההסבר שכל מספר כפול אחד שווה לעצמו ולתת לילד להשלים את המספרים על השורה בלוח.

כפולות של המספר 10

עשר הוא המספר הגבוה ביותר בטבלה ולכן הוא מאיים עבור ילדים מסוימים. לימוד הילד שעשר פעמים מהמספר זה חישוב פשוט וכל שעליו לעשות זה להוסיף אפס יעזור לילד להבין מספרים גדולים ואת החוקיות של הטבלה.

כפולות של הספרה 5

כפולות אלו הן הכפולות הפשוטות המסובכות ביותר וכאן תהיה הפעם הראשונה בה הילד יפגוש מספרים הגדולים מעשר ואינם כפולה שלו. לקראת חישוב זה יש להראות לילד שכפולה בחמש היא למעשה כפולה בעשר חלקי שתיים.

מורה פרטי בחשבון שמכיר את כל הטריקים

מורה פרטי אשר ילווה את הילד שלך בצעדים הראשונים שלו בעולם החשבון יקל על התהליך בצורה משמעותית ויהפוך את המתמטיקה לנגישה עבורו בעתיד. אנחנו מזמינים אותך למצוא את המורה הפרטי הנכון עבור הילד שלך באתר ולוודא שמתמטיקה לא תהווה עבורו מכשול בעתיד.

הרשמה מהירה

הצטרפו לאתר כמורים פרטיים והתחילו לקבל פניות מתלמידים עוד היום!


כתובת מייל זו כבר בשימוש. התחברו או בחרו כתובת מייל אחרת

יש לאשר את תנאי השימוש על מנת להירשם