בלוג

כל השלבים ללמוד גיטרה

גיטרה היא כלי הנגינה הפופולארי ביותר בעולם כיום. זאת, בעיקר הודות לצליל הנעים שלה ולאפשרות לנגן בה בכל מקום. אנשים רבים חולמים לנגן בגיטרה אך אינם יודעים כיצד להתחיל. למרות שהדרך הטובה ביותר ללמוד לנגן על גיטרה, בדומה לנגינה על כל כלי, היא עבודה צמודה עם מורה פרטי לגיטרה, ישנן דרכים נוספות ללמוד ולהשתפר. ניתן להתחיל ללמוד לנגן על גיטרה כבר מגיל שש וככל שמתחילים יותר מוקדם קל להגיע לרמות הגבוהות ביותר.

השלב הראשון – להבין למה ברצונך ללמוד לנגן

גיטרה היא כלי נגינה אדיר ומגניב וישנן שתי סיבות עיקריות ללמוד לנגן בו:

  • להתחיל את דרכך כיוצר ומוסיקאי.
  • לדעת לנגן ולשלוט בכלי בכדי לנגן לחברים.

ההבדל בין שתי סיבות אלו הוא מהותי מאחר והוא משפיע על כל תהליך הלמידה. אם ברצונך ללמוד כיצד להשתמש בגיטרה בכדי ליצור שירים משל עצמך, עלייך ללמוד בצורה מסוימת. למידה בצורה לא נכונה מובילה לאכזבות ולהאטה בדרך למטרה. גם כאשר לומדים עם מורה פרטי לגיטרה, להבין מה היא המטרה שלך תעזור לך להגיע אליה במהירות.

השלב השני – להתאמן, להתאמן, להתאמן

נגינה יפה בגיטרה, בין אם של שירים מוכרים או של יצירות מקוריות, מצריכה חידוד של מגוון יכולות פיסיות וקוגניטיביות. יכולות אלו ניתנות לשכלול רק בעזרת אימונים והתמדה. למרבה המזל, כמעט בכל שלב של הלמידה בגיטרה אפשר ללמוד שירים חדשים ובכך להמשיך ולאתגר את עצמך. למידה של שירים דרך האינטרנט וניגון לצד אפליקציות יאפשרו לך לצבור אוסף נרחב של שירים אשר יהיה לך כיף לנגן עם עצמך, חברים או אפילו קהל.

להכין את הידיים לנגינה

במהלך הנגינה, התפקיד של יד שמאל הוא ללחוץ על המיתרים לאורך צוואר הגיטרה בכדי להפיק את הטון הרצוי. מאחר וציפורניים יפריעו לתפקיד זה, נגני גיטרה קוצצים את הציפורניים ביד שמאל. יד ימין, מצד שני, פורטת את המיתרים, פעולה אשר נוחה ומדויקת בהרבה עם ציפורניים ארוכות. עבור שמאליים אשר רוצים לנגן בגיטרה מומלץ לקצוץ את הציפורניים ביד ימין ולגדל אותן ביד שמאל אשר תפרוט על המיתרים.

לרכוש גיטרה מתאימה

טווח המחירים של גיטרות הוא גדול מאוד וכל גיטרה מתאימה לסגנון ורמת נגינה אחרת. בכדי לחסוך בכספים רבים ולייעל את תהליך הלמידה, חשוב לרכוש גיטרה המתאימה לרמה, לסגנון ולמבנה הגוף שלך. מורה פרטי לגיטרה יוכל לעזור לך להבין איזו גיטרה היא הנכונה עבורך וישנם מדריכים רבים באינטרנט המסייעים בבחירת הגיטרה האידיאלית.

למצוא מורה פרטי לגיטרה שכיף ללמוד ממנו

ללמוד לנגן בגיטרה לבד יכול להיות תהליך מתסכל וליווי של מורה פרטי, לפחות בשלבים הראשונים, יכול להאיץ אותו מאוד. מציאת המורה המתאים לך ביותר תעזור לך ליהנות מתהליך הלמידה ותבטיח כי הניגון לא יהיה עבורך סתם שיגעון חולף. ללמוד לנגן על גיטרה זה חלום של אנשים רבים ובשבילך הוא יכול להיות במרחק כמה צעדים עם מורה פרטי שיהפוך את המסע למהנה וגם מלמד.