בלוג

כל מה שאתם צריכים לדעת על בחינת הפסיכומטרי

הבחינה הפסיכומטרית היא אחת הבחינות החשובות לעתידנו, היא משפיעה על התואר אליו נוכל להתקבל ועל המקצוע שבו נעסוק. הבחינה דורשת הכנה של כמה חודשים מראש כדי לעבור אותה בהצלחה יתרה ובציון גבוה. כל תלמיד מתכונן לבחינה בדרך אחרת- בין אם בעזרת למידה עצמית אינטנסיבית, לקיחת קורס אינטרנטי, למידה בקבוצת לימוד או לחלופין לקיחת שיעורים פרטיים בפסיכומטרי. אז איך אדע איך הכי מתאים לי ללמוד?

מהי הבחינה הפסיכומטרית?

הבחינה הפסיכומטרית היא בחינה שבודקת את הידע שלנו בכמה תחומים: עברית, אנגלית ומתמטיקה. המבחן בנוי מתשעה פרקים. בפרק הראשון ישנה מטלת כתיבה שאורכת כחצי שעה, ואחריה עוד שמונה פרקים המורכבים משאלות אמריקאיות. הזמן המוקצב לכל פרק הוא 20 דקות בדיוק, כך שהבחינה עצמה אורכת 190 דקות ללא הפסקות- דבר המהווה קושי בפני עצמו. המבחן מחולק לכמה נושאים: חשיבה כמותית, חשיבה מילולית ואנגלית, 2 פרקים בכל נושא. בין הפרקים השונים מוסתרים שני פרקים נוספים באותם התחומים, שאינם נבדקים ונחשבים לפרקי פיילוט. הנבחן אינו יודע אילו מהפרקים משמשים כפיילוט, ולכן, יש לענות על כל הפרקים ברצינות ובצורה הטובה ביותר. פיילוט זה משמש את הבוחנים להשוואה מול מועדי בחינות אחרים, או לבדיקת איכות השאלות, בכדי להשתמש בהם במועדי הפסיכומטרי העתידיים.
ציוני הבחינה נעים בין 200-800, כאשר הממוצע הוא 530. הציון הנדרש לקבלה ללימודים נקבע ע"י הפקולטות השונות בהתאם לתחום הלימוד המבוקש ולדרישות המוסד האקדמי.

כיצד אפשר ללמוד לבחינה הפסיכומטרית?

כדי להתכונן בצורה הטובה ביותר לבחינה הפסיכומטרית יש להתחיל זמן רב מראש. מכיוון שאחד האתגרים הגדולים בבחינה הוא מגבלת הזמן- יש לפתח מיומנות של מענה מהיר על השאלות, אותה ניתן להשיג רק באמצעות תרגול. תרגול רב יסייע בהפחתת הלחץ לקראת הבחינה, שנתפסת בקרב נבחנים רבים כמלחיצה בעיקר בגלל ההשפעה הרבה שיש לה על קבלה או אי קבלה ללימודים אקדמאיים במוסד מסויים.
עם זאת, להתחיל ללמוד מוקדם לא תמיד מספיק כדי לקבל את הציון הרצוי בבחינה.
על הנבחן לבחור באיזה צורה הוא מעוניין להתכונן לבחינה- למידה עצמית, לקיחת קורס או סיוע של מורה פרטי. קיימות אפליקציות שונות ואתרים חינמיים או בתשלום, דרכם ניתן לתרגל את החומר. חלק מהתלמידים בוחרים להיעזר במורים פרטיים לפסיכומטרי ולקחת שיעורים פרטיים לקראת הבחינה. האתגר העיקרי של נבחן אחד יהיה שינון מילים באנגלית ובעברית, ואילו תלמיד אחר יתקשה דווקא בפתירת התרגילים בחלק הכמותי. לכן, היתרון העיקרי של בחירה במורה פרטי הוא האפשרות לשים דגש בשיעורים על התכנים בהם התלמיד מתקשה, ולדלג על נושאים בהם הוא בקיא. קבלת ציון לא מספק לעיתים עלולה למנוע מהנבחן להתקבל לשנת הלימודים הקרובה, ובכך בעצם "לפספס שנה". לכן לא משנה באיזו דרך תבחרו ללמוד - חשוב שתהיו מוכנים בצורה הטובה ביותר!

הרשמה מהירה

הצטרפו לאתר כמורים פרטיים והתחילו לקבל פניות מתלמידים עוד היום!


כתובת מייל זו כבר בשימוש. התחברו או בחרו כתובת מייל אחרת

יש לאשר את תנאי השימוש על מנת להירשם