בלוג

שיעורים פרטיים בזום

תקופת הקורונה גרמה לנו לערוך שינויים קיצוניים בלא מעט תחומים בחיינו. אחת המהפכות הגדולות ביותר שהביאה איתה המגפה היא המעבר לשימוש בשירותים מקוונים. כידוע, מהפכה זו לא פסחה על תחום הלימודים: הסגרים והגבלות התנועה גררו מעבר ללמידה מרחוק בכל בתי הספר בישראל ובמאה שמונים ושש מדינות נוספות ברחבי הגלובוס.

כתוצאה משינוי קיצוני זה, תלמידים והורים רבים הגיעו להבנה שאין סיבה לצאת מהבית ולעמוד בפקקים כדי לקבל שיעורים פרטיים. כיום, מאות מורים פרטיים זמינים במרחק של לחיצת כפתור. יחד עם זאת, ישנו חשש ששיעורים פרטיים הנערכים בזום אינם יעילים כמו שיעורים פרונטליים. במאמר זה נציג לכם את היתרונות והחסרונות הכרוכים בלמידה מקוונת בתקופת הקורונה.

מהי למידה מקוונת?

למידה מקוונת, הנקראת גם למידה אונליין, היא למידה מרחוק באמצעות רשת האינטרנט. כיום מרבית השיעורים הפרטיים המקוונים נערכים דרך תוכנת זום, שהפכה לשם נרדף לשיחות וידאו בתקופת הקורונה. היתרונות של תוכנת זום על מתחרותיה טמונה בעובדה שהיא מציעה ממשק ידידותי לשימוש ואפשרויות מתקדמות כמו כתיבה על לוח וירטואלי, המקלות על הלימוד דרכה.

מהם היתרונות בלמידה בזום?

  • נוחות וגמישות - במקום להתארגן, להתלבש ולנסוע דקות ארוכות למורה פרטי, שיעורים בזום מאפשרים לכם להתחיל ללמוד מבלי לעזוב את חדר השינה. יתרה מכך, שיעורים פרטיים בזום מאפשרים לכם ללמוד מכל מקום בעולם! כך, גם אם אתם מתגוררים בחיפה והמורה הפרטי שלכם עבר להתגורר בתל אביב, אין מניעה שתמשיכו ללמוד אצלו.
  • מחיר - במקרים רבים, עלותו של שיעור פרטי הנערך בזום תהיה נמוכה יותר מהעלות של שיעור פרונטלי. כאשר מדובר בקורס מרובה משתתפים ההפרש במחיר עשוי להגיע לעשרות אחוזים.
  • בריאות - למידה בזום מאפשרת לכם לשמור על ריחוק חברתי ולהימנע מהידבקות בקורונה.
  • חסכון - למידה מקוונת חוסכת הוצאות כספיות רבות הטמונות בהגעה לשיעור הפרטי, כמו הוצאות על דלק, תחבורה ציבורית או חנייה.

מהם החסרונות בלמידה בזום?

  • קושי להתרכז - למידה בבית מלווה בלא מעט פיתויים. הטלוויזיה, הטלפון הנייד והמקרר נמצאים מעבר לפינה, שלא לדבר על האפשרות לגלוש באינטרנט מבלי שהמורה שלכם אי פעם יגלה. לעומת זאת, מחקרים רבים שנערכו בתקופת הקורונה מצאו שלמידה פרונטלית מסייעת בשמירה על ריכוז לאורך זמן.
  • היעדר תרגול מעשי - ישנם תחומי לימוד הדורשים תרגול מעשי או התנסות, כמו לימוד כלי נגינה. למידה מרחוק מספקת מענה חלקי בלבד לתחומים כאלה, המצריכים קרבה פיזית בין המורה לבין התלמיד.
  • תחושת בדידות - תלמידים רבים דיווחו בתקופת הקורונה על תחושת בדידות וניתוק חברתי. אינטראקציה בין-אישית היא קריטית לרווחת התלמידים, ושיעורים בזום פשוט לא יכולים לספק לכך את המענה הנדרש.

לסיכום

תקופת הקורונה לימדה אותנו שניתן להצליח בלימודים גם באמצעות למידה מקוונת. עם זאת, כל ילד הוא שונה, וכנראה שלמידה מקוונת תהיה פחות אפקטיבית עבור ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז. אנו ממליצים לכם להתנסות בשיעורים פרטיים מקוונים ולבדוק בעצמכם האם שיטת לימוד זו מתאימה לכם.

מצא מורה פרטי כאן

הרשמה מהירה

הצטרפו לאתר כמורים פרטיים והתחילו לקבל פניות מתלמידים עוד היום!


כתובת מייל זו כבר בשימוש. התחברו או בחרו כתובת מייל אחרת

יש לאשר את תנאי השימוש על מנת להירשם