בלוג

שיעורי נגינה לילדים ולבני נוער

ילדים נמשכים לכלי נגינה כבר בגיל צעיר. הצליל שנוצר לפתע כתוצאה מהקשה על קלידי האורגן או פריטה על מיתרי הגיטרה מעורר את סקרנותם הטבעית. במידה ששמתם לב שילדיכם נהנים לרקוד לצלילי מוזיקה, סביר להניח שיש להם חוש טבעי למוזיקה ושהם ייהנו להפיק אותה בעצמם.

שיעורי נגינה יקנו לילדיכם מספר יתרונות מנטליים מרכזיים שיסייעו להם הן בפן האינטלקטואלי והן בפן החברתי. במאמר זה נרחיב אודות יתרונות אלה.

שיעורי נגינה תורמים להצלחה בלימודים:

מחקרים רבים מוכיחים שישנה קורלציה ברורה בין אימון בנגינה בכלי נגינה לבין הצלחה לימודית. הסיבה לכך טמונה בעובדה שלימוד מוסיקה מסייע לשפר את היכולות הקוגניטיביות. לא זו אף זו - צוות מחקר שבחן את הנושא, מצא שאימון בכלי נגינה יעיל משמעותית יותר מלימוד מחשבים בשיפור כישורי הסקה מופשטת בקרב ילדים, הנחוצה ללימודי מדעים ומתמטיקה.

לכן, סביר להניח שילד שקיבל שיעור פרטי באורגן או בגיטרה יצליח בלימודים יותר מילד שלא זכה לפתח את מיומנותו המוסיקלית.

שיעורי נגינה מלמדים משמעת וסבלנות:

בעידן המודרני כל דבר נמצא בלחיצת כפתור. לכן, אין זה סוד שילדים כיום נוטים להיות סבלניים פחות מילדים שחיו בעבר. פתרון נפלא לצרה זו היא לימוד כלי נגינה. ילד שמקבל שיעור פרטי בגיטרה או בכינור לומד עם הזמן שעליו לעבוד קשה כדי להתמקצע ושהצלחה אינה באה בקלות.

שיעורי נגינה מעודדים יצירת קשרים חברתיים:

כל נגן מקצועי יכול להעיד שאין דבר כיף יותר מנגינה בקבוצה. בין אם מדובר בנגינה בתזמורת, בלהקה או בהרכב מוסיקה קאמרית, התחושה שהשלם גדול מסך חלקיו מעניקה סיפוק עמוק לכל מוזיקאי. נגינה בצוותא תלמד את ילדיכם לעבוד בצוות ותסייע להם לפתח קשרים חברתיים שלא היו מתפתחים אלמלא היו מקבלים שיעורי נגינה.

אילו כלי נגינה מומלץ ללמוד?

  • שיעור פרטי באורגן - אורגן, או בשמו התקני אורגנית, הוא כלי מקלדת אלקטרוני דמוי פסנתר. לימוד נגינה על אורגן הוא מומלץ במיוחד: ראשית, על מנת לנגן באורגנית יש ללמוד לקרוא תווים הן במפתח סול והן במפתח פה. לימוד שני המפתחות יתרום ליכולות הקוגניטיביות של ילדיכם ויתרום להשכלתם המוסיקלית. שנית, אורגן הוא כלי נייד וזול. ניתן לרכוש אורגן מבלי לשבור את הכיס, ולשנע אותו ממקום למקום.
  • שיעור פרטי בגיטרה - ילדים רבים מעוניינים ללמוד לנגן בגיטרה בשל התדמית ה"מגניבה" של הכלי. אנו ממליצים להתחיל ללמוד גיטרה בגיל תשע או עשר בשל גודלה, שאינו מתאים לילדים צעירים.
  • שיעור פרטי בחלילית - החלילית נחשבת לכלי הנגינה הפשוט ביותר ללמידה, כך שהיא מושלמת עבור ילדים קטנים. מחירה הזול, גודלה הקומפקטית והקלות שבהפקת הצליל הופכים אותה לאידיאלית ככלי נגינה ראשון. החלילית תהווה בסיס טוב עבור ילדיכם ללימוד כלי נגינה מתקדמים כגון חליל צד, קלרינט, סקסופון או אבוב.

הרשמה מהירה

הצטרפו לאתר כמורים פרטיים והתחילו לקבל פניות מתלמידים עוד היום!


כתובת מייל זו כבר בשימוש. התחברו או בחרו כתובת מייל אחרת

יש לאשר את תנאי השימוש על מנת להירשם