בלוג

תכונות שחשוב שיהיו אצל מורה פרטי

פעמים רבות אנו נזקקים לעזרתו של מורה פרטי, וזאת על מנת שיוכל לחדד לנו את החומר, או לחילופין לסייע לנו בתחומים בהם אנו פחות מבינים או חווים קושי מסוים. לעיתים, מציאת מורה מתאים עלולה להיות משימה קשה ומורכבת, וגם הכימיה עשויה לשחק תפקיד משמעותי בנושא. בנוסף למקצועיותו של המורה, קיימות שלל תכונות שרצוי שהוא יחזיק בהן, וזאת על מנת שנוכל להתמיד בשיעורים לאורך זמן ולהשיג את התוצאות אליהן אנו שואפים. אז מהן התכונות החשובות שחשוב שיהיו אצל מורה פרטי? הרי לפניכם המדריך השלם.

יכולת לעורר עניין

מציאת עניין בשיעור ובחומר הנלמד הינו הכלל הראשוני עליו יש לשים דגש. חומר משעמם, כזה הגורם לנו לפהק ולהירדם, עלול בקלות רבה לגרום לנו לחוות ייאוש ולאבד עניין באופן שלעיתים, קשה מאוד להשתקם ממנו. לכן, על מורה טוב להיות בעל יכולת לעורר עניין בתלמיד. כחלק מהיכולת לעורר עניין, על המורה לדעת להעביר מערכי שיעור באופן מעניין, חדשני ושונה – או, במילים אחרות: להאיר את החומר הנלמד באופן בו התלמיד לא ראה אותו בעבר. כך, יוכל המורה להבטיח את עירור העניין בתלמיד, דבר שיסייע לתלמיד להתמיד בלמידה ולהגיע להישגים גבוהים ונאים.

עוד מהבלוג שלנו:

סבלנות

סבלנות הינה תכונה חשובה ביותר, בה חשוב שיחזיק כל מורה המעוניין ללמד כל סוג של חומר. חוסר סבלנות הינה תחושה אותה ניתן לחוש בקלות, ותסכול שעלול לחוש אדם חסר סבלנות עלול להיות ברור לעין ובולט, עניין העלול לעורר בתלמיד חוסר נוחות. מורה סבלני הינו מורה נגיש יותר, כזה אותו התלמיד יוכל לשאול שאלות. אחד המפתחות החשובים ביותר להצלחה, הינו האפשרות לשאול שוב ושוב על עניין שאיננו מבינים – עד שנוכל לרדת לסופו ולהבינו באופן המיטבי. על מורה פרטי מוצלח להיות בעל סבלנות רבה, כך שיוכל לענות על כל שאלה אותה מעורר התלמיד – גם אם שאל אותה יותר מפעמיים, שלוש או מאה פעמים.

גמישות

מורה פרטי טוב הינו אדם היכול לגלות גמישות. כך, למשל, אם המורה הכין מערך שיעור מסוים שאינו מותאם לתלמיד או שהתלמיד אינו מתחבר אליו, יידע המורה לשנות אותו או להתאים אותו באופן ספציפי יותר לתלמיד. חשוב לזכור כי שיעורים פרטיים הינם לרוב "עבודת צוות" – על המורה לדעת להסביר את החומר לתלמיד ולהיות קשוב אליו, ועל התלמיד להיות קשוב למורה ולשתף איתו פעולה. חוסר גמישות מקשה על שיתוף פעולה פורה בין התלמיד לבין המורה, עניין העלול לעכב באופן משמעותי את הצלחתו של התלמיד. לכן, על המורה לדעת להתאים כל מקרה לגופו, כך שהתלמיד יוכל להתחבר לשיעור ולחומר הנלמד באופן המיטבי.

Lessons

אנו, ב- lessoons, מחזיקים במאגר של מורים פרטיים מן המעלה הראשונה, במגוון של מקצועות. צרו עמנו קשר עוד היום לקבלת פרטים נוספים.